• Matpåminutter

Proteinrikt langpanne brød uten gjær og elting


Ny uke med nye muligheter.

For min del skal uken brukes på komme til hektene igjen etter 2 uker med å være 80% sengeliggende :-)

Ønsker dere en superfin uke !


Oppskrift

1 STOR BOX COTTAGE CHEESE HALV BOKS MAGER KESAM CA 350 G HAVREGRYN 2 GULRØTTER ,RASPET 4 EGG 1 TS SALT 1 TS HVITLØKSPULVER 2 TS BAKEPULVER


TOPPING : MALDONSALT , SOLSIKKEKJERNER OG SESAMFRØ


Slik gjør du

Bland først alt det våte og ha deretter i resten. kjør glatt med stavmikser . Ofte må jeg ha i mer gryn , varierer litt fra gang til gang . ( du ser på bilde nr 3 konsistens på røren) Fordel så røren utover langpanne på bakepapir. bruk slikkepott som du dypper i kaldt vann underveis.

Stek så på midterste rille , varmluft 200 ° ca 30 min .

PS: denne oppskriften er den samme jeg bruker til å lage rundstykker og vanlig brød med CC .

Syns det er greit med variasjon og endre form i blant . Frys ned og husk å legge mellomlags papir i mellom lagene.

Disse er SUPRE å putte i brødristeren !




0 visninger

© 2018 by Trude Straume